Fatih YILMAZ/TOKAT, (DHA)- TOKAT Belediyesi, kent merkezinde bulunan Tarihi Belediye Başkanlık Binası'nda restorasyon ve güçlendirme çalışması başlattı. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Tokat ziyaretinde konakladığı tarihi yapı, aslına uygun olarak yenileniyor.
Tokat Belediye Başkanı Mehmet Kemal Yazıcıoğlu, restorasyon ve güçlendirme çalışmalarının yürütüldüğü tarihi binada incelemelerde bulunarak, teknik personelden yürütülen işlemler hakkında bilgi aldı. Proje kapsamında tarihi yapının depreme karşı dayanıklılığını artırmak amacıyla, kentte ilk kez 'FRP+TRM' (Lif Takviyeli Polimer ve Tekstil Donatılı Harç) güçlendirme yöntemi kullanılıyor. Karbon lif katkılı özel sargı malzemeleriyle binanın duvar dayanıklılığı yaklaşık 2,5 kat artırılıyor. Ayrıca yapının temel ve duvarlarını nemden korumak amacıyla likit sürme izolasyon, membran, XPS yalıtım ve drenaj levhasından oluşan 4 katmanlı bir yalıtım sistemi uygulanıyor.
Çalışmaları inceleyen Belediye Başkanı Mehmet Kemal Yazıcıoğlu, "Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü ağırlamış Tarihi Belediye Binamızı aslına uygun şekilde restore ediyoruz. Modern mühendislik tekniklerini kullanırken, yapının tarihi dokusunu korumaya büyük hassasiyet gösteriyoruz. İlk kez uygulanan güçlendirme ve 4 katmanlı yalıtım sistemiyle binamızı geleceğe güvenle taşıyoruz. Geçmişten aldığımız emaneti koruyarak gelecek nesillere aktarmayı görev biliyoruz" dedi.(DHA)
FOTOĞRAFLI