DOLAR 46.47 ₺
EURO 53.25 ₺
G.ALTIN 6,286.66 ₺
BİST 0.00

    Doğal mücadelede yeni hamle... 51 bin keklik ve sülün doğaya salınacak

    Gündem
    Yayınlama: 21 Haziran 2026 Pazar 16:57 Kaynak: İGF Haber Ajansı Editör: Haber Merkezi

    Doğal mücadelede yeni hamle... 51 bin keklik ve sülün doğaya salınacak

    Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, kene ve kahverengi kokarcaya karşı biyolojik mücadele kapsamında 2026 yılı içinde 51 bin keklik ve sülünün doğal yaşam alanlarıyla buluşturulacağını açıkladı.

    ANKARA (İGFA) - Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, doğadaki ekolojik dengenin korunmasına yönelik yürütülen biyolojik mücadele çalışmalarına ilişkin açıklama yaptı.

    Bakan Yumaklı, kene ve kahverengi kokarca gibi zararlılarla mücadelede kimyasal yöntemlerin yanı sıra doğal dengeyi destekleyen uygulamalara da önem verdiklerini belirterek, bu kapsamda doğanın önemli unsurlarından olan keklik ve sülünlerin ekosistemdeki rolüne dikkat çekti. 2026 yılı içerisinde toplam 51 bin keklik ve sülünün ait oldukları doğal yaşam alanlarına salınacağını duyuran Bakan Yumaklı, çalışmaların, uzman ekiplerin koordinasyonunda Türkiye’nin farklı bölgelerinde sürdürüleceğini ifade ederek, hedefin ekosistemi güçlendirmek ve doğal mücadele mekanizmalarını desteklemek olduğunu belirtti.

    ?ref_src=twsrc%5Etfw">June 21, 2026

    Bakanlık tarafından yürütülen çalışmalarla, yaban hayatının korunması ve biyolojik çeşitliliğin artırılması amaçlanırken, keklik ve sülünlerin zararlı türlerle mücadelede doğanın doğal denge unsurları olarak kullanılması hedefleniyor.

    BENZER HABER
    İlk Yorumu Sen Yaz
    code